Železniční síť je jako živý organismus. Čím rychleji ji osekáváme, tím rychleji umírá.

Informace o trati č. 256

  • Trať 256 mezi obcemi Čejč a Ždánice se začala stavět roku 1906, od roku 1908 sloužila nákladní dopravě a o rok později i osobní. Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava řepy cukrovky, osobní doprava byla až druhořadá, zastávky i stanice proto často vznikaly ve značné vzdálenosti od obcí, což se stalo trati osudné.
  • V sedmdesátých letech trať postihly sesuvy půdy, avšak byla opravena. Osobní doprava postupně skomírala, až byla roku 1998 zastavena. Nákladní doprava do Ždánic pokračovala do roku 2003, kdy byla ukončena přepravní smlouva zdejší šroubárně.
  • 24. října 2003 byl koncový úsek Uhřice u Kyjova - Ždánice úředně zrušen a pravděpodobně jej čeká fyzická likvidace. Z Uhřic probíhala vozba ropy z nedalekých ložisek, ale po napojení ložisek na ropovod družba zůstává zbytek trati bez užitku.

Dnes nezbývá nic jiného, než vzpomínat. Máte-li doma nějaké materiály, budu rád, když se s námi podělíte. Za informace a fotky na tomto webu vděčím ochotě pánů: Milana Řihánka, majitele stránek www.naskyjov.estranky.cz, Michala Bočka, majitele stánek https://badber.blog.cz a fotografům Michalu Uhlerovi a Jiřímu Markovi

Historie trati

  • 15. září 1908 - Nákladní doprava
  • 6. února 1909 - Osobní doprava
  • 9. června 1970 – Živelná katastrofa - zničení části tratě mezi Dražůvkami a Želeticemi
  • 23. května 1998 - Zastavení osobní dopravy
  • 10. října 2006 - Zrušení úseku Uhřice u Kyjova-Ždánice
  • 14. října 2006 – „Poslední“ vlak ve Ždánicích 
  • Ždánický zpravodaj - 100 let trati

Jízdní řády

Popis trati

  • 01.240 odbočka Čejč  - trať 255
  • 02.569 Terezín u Čejče
  • 06.400 Krumvíř
  • 08.936 Klobouky u Brna
  • 12.503 Bohumilice na Moravě
  • 14.725 Dambořice
  • 16.464 Uhřice u Kyjova
číslo trati: 256
vlastník: SŽDC, o. s.
provozovatel: bez provozu
délka: 25.267 m.
rozchod: 1435 mm.
napájecí soustava: neelektrifikovaná
počet kolejí: 1
max. rychlost: 45 km/h.
zabezpečení: D3

 

TOPlist